Biuletyn Informacji Publicznej
Menu BIP
Kopalnia Pomysłów - edycja 1
Szanowni Rodzice,
mając na uwadze obecną sytuację, chcemy Wam pomóc w organizacji czasu dla naszych wychowanków. Zapraszamy do Kopalni Pomysłów! Na każdy dzień panie opiekunki ze Żłobka przygotują ciekawy pomysł do zrealizowania - dla chętnych. Zachęcamy do dzielenia się rezultatami projektów, zdjęcia można wysyłać na maila i będziemy je anonimowo publikować na stronie. Udanej zabawy! :)
16 kwiecień 2020
Dzisiaj dla naszych maluchów przygotowałyśmy dwa proste eksperymenty, do wykonania których możemy użyć produkty, które mamy w kuchennej szafce.
15 kwiecień 2020
Zajęcia, które dziś proponujemy wspomagają rozwój słuchu muzycznego, poczucia rytmu, a także utrwalają znajomość kolorów. Dodatkowo dziecko uczy się, jakie są pory dnia i nocy oraz co je charakteryzuje, a także jakie zmiany zachodzą w przyrodzie Wiosną. Wykonana praca plastyczna wspomaga także motorykę małą.
Zachęcamy do aktywnego spędzania czasu z Państwa pociechami, a także do dzielenia się z nami efektami Waszej pracy. ;)
Zachęcamy do aktywnego spędzania czasu z Państwa pociechami, a także do dzielenia się z nami efektami Waszej pracy. ;)
14 kwiecień 2020
Dziś, drogie dzieci zabieramy Was w podróż do świata małych eksperymentatorów :)
Zobaczymy bowiem, jak z kilku z pozoru bardzo zwyczajnych produktów, które z pewnością każdy z nas ma w domu możemy stworzyć coś absolutnie niecodziennego, skupiającego naszą uwagę i wywołującego na ustach efekt „wow”. Gotowi na zabawę? Zapraszamy Was i Waszych Drogich Rodziców na pokład! :)
Zobaczymy bowiem, jak z kilku z pozoru bardzo zwyczajnych produktów, które z pewnością każdy z nas ma w domu możemy stworzyć coś absolutnie niecodziennego, skupiającego naszą uwagę i wywołującego na ustach efekt „wow”. Gotowi na zabawę? Zapraszamy Was i Waszych Drogich Rodziców na pokład! :)
13 kwiecień 2020
Memory to najprostszy wariant gry dla najmłodszych, który polega na zapamiętywaniu gdzie leży drugi element z pary. Propozycją dla żłobkowych dzieci jest wariant gry, gdzie przy odkrytych kartach należy odszukać drugą taką samą kartę.
W trakcie zabawy dziecko uczy się zapamiętywania, spostrzegawczości i refleksu.
Wydrukowanie czarnobiałych kart wymaga wcześniejszego pokolorowania, co sprawi dzieciom ogromną radość, dodatkowo uczy koncentracji i rozwija kreatywność. Pamiętajmy tylko o użyciu takich samych kolorów w parach kart. Wydrukowanie kart w kolorze daje możliwość zabawy od razu.
Udanej wielkanocnej zabawy! :)
W trakcie zabawy dziecko uczy się zapamiętywania, spostrzegawczości i refleksu.
Wydrukowanie czarnobiałych kart wymaga wcześniejszego pokolorowania, co sprawi dzieciom ogromną radość, dodatkowo uczy koncentracji i rozwija kreatywność. Pamiętajmy tylko o użyciu takich samych kolorów w parach kart. Wydrukowanie kart w kolorze daje możliwość zabawy od razu.
Udanej wielkanocnej zabawy! :)
12 kwiecień 2020
Wielkanoc może być dla dzieci wspaniałym przeżyciem. Wszak w tym okresie wszystko z wiosenną energią budzi się do życia. Warto zapoznać pociechy z wielkanocnymi tradycjami i ciekawostkami i sprawić by był to dla nich piękny i niezapomniany czas.
Po kilka inspiracji na stworzenie baranka, kurczaczka i zajączka zapraszamy do galerii :)
Po kilka inspiracji na stworzenie baranka, kurczaczka i zajączka zapraszamy do galerii :)
12 kwiecień 2020
Mleczna,gorzka,biała, z nadzieniem...czekolada. 12 kwietnia przypada ŚWIATOWY DZIEŃ CZEKOLADY.
Inspiracją na dziś są czekoladowe babeczki.
Potrzebujemy :
Dziecko paluszkami maluje swoją babeczkę i dekoruje posypką. Miłą zabawę można urozmaicić piosenką "Czekolada" https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk
Inspiracją na dziś są czekoladowe babeczki.
Potrzebujemy :
- szablon babeczki
- płynną czekoladę
- kolorową posypkę
Dziecko paluszkami maluje swoją babeczkę i dekoruje posypką. Miłą zabawę można urozmaicić piosenką "Czekolada" https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk
10 kwiecień 2020
Niedokończony zajączek to twórcza zabawa, która wymaga od najmłodszych dużego skupienia, więc tak ważna w tej zabawie jest pomoc rodzica.
Doklejanie lub przykładanie w odpowiednie miejsca uszu, łapek, nóżek uczy analizy i próby odtwarzania brakujących części ciała, a nazywanie ich kształtuje rozwój mowy.
Gotowego zwierzaka można pokolorować kredkami lub pomalować.
Szablon do pobrania znajduje się w załączniku. Życzymy powodzenia :)
Doklejanie lub przykładanie w odpowiednie miejsca uszu, łapek, nóżek uczy analizy i próby odtwarzania brakujących części ciała, a nazywanie ich kształtuje rozwój mowy.
Gotowego zwierzaka można pokolorować kredkami lub pomalować.
Szablon do pobrania znajduje się w załączniku. Życzymy powodzenia :)
9 kwiecień 2020
Drodzy Rodzice, kochane Szkraby - zapraszamy Was na odrobinę zabawy z Wielkanocnym akcentem.
Oto kilka propozycji na rozruszanie głowy, buzi i ciała.
Oto kilka propozycji na rozruszanie głowy, buzi i ciała.
8 kwiecień 2020
Drodzy Rodzice!
Dzisiaj zapraszamy was w świat domowej muzyki.
Muzyka nas bawi, zachwyca, wzrusza oraz inspiruje. Stanowi bardzo istotny czynnik wspomagający prawidłowy rozwój dziecka – pomaga rozwijać jego wyobraźnię, rozbudowuje zdolności słuchowe. Jej odbiór wpływa również na koncentrację i pamięć u dziecka. Muzyka w żłobku towarzyszy maluchom przy każdej okazji – w zabawie czy podczas zajęć plastycznych.
1. Pierwszym wyzwaniem dla waszych pociech będzie wykonanie grzechotki domowym sposobem.
2. Zachęcamy także do wykonania pracy plastycznej – dostępnej w załączniku poniżej – dowolną techniką; może to być wydzieranka z kolorowego papieru czy po prostu kolorowanka.
3. Proponujemy także, przy użyciu przed chwilą wykonanych grzechotek, wspólne karaoke do utworu „Cudną zebrał Jaś kapelę” - lub do dowolnego, ulubionego utworu. Udanego muzykowania :)
https://youtu.be/yRc4K2sk4Cc
Dzisiaj zapraszamy was w świat domowej muzyki.
Muzyka nas bawi, zachwyca, wzrusza oraz inspiruje. Stanowi bardzo istotny czynnik wspomagający prawidłowy rozwój dziecka – pomaga rozwijać jego wyobraźnię, rozbudowuje zdolności słuchowe. Jej odbiór wpływa również na koncentrację i pamięć u dziecka. Muzyka w żłobku towarzyszy maluchom przy każdej okazji – w zabawie czy podczas zajęć plastycznych.
1. Pierwszym wyzwaniem dla waszych pociech będzie wykonanie grzechotki domowym sposobem.
- Należy przygotować 2-3 puste butelki plastikowe.
- Wsypujemy do każdej z nich, do wyrobu: ryż, makaron, kaszę, groch.
- Zakręcamy i poprzez potrząsanie poznajemy nowe dźwięki.
2. Zachęcamy także do wykonania pracy plastycznej – dostępnej w załączniku poniżej – dowolną techniką; może to być wydzieranka z kolorowego papieru czy po prostu kolorowanka.
3. Proponujemy także, przy użyciu przed chwilą wykonanych grzechotek, wspólne karaoke do utworu „Cudną zebrał Jaś kapelę” - lub do dowolnego, ulubionego utworu. Udanego muzykowania :)
https://youtu.be/yRc4K2sk4Cc
7 kwiecień 2020
Kochane dzieci, Szanowni rodzice!
Dziś przypada Światowy Dzień Zdrowia, dlatego postanowiliśmy przygotować dla Was parę zagadnień o myciu ząbków. Jak bardzo ważne jest odpowiednie dbanie o zęby wie chyba każdy, kto choć raz narzekał na bolący ząb i musiał przez to odwiedzić dentystę.
1.Do uatrakcyjnienia mycia zębów dzieciom przyda się ich mycie przy klasyku Fasolek - Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda (dzieci doskonale znają tą piosenkę ze żłobka)
Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty,
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ooo
Zatańcz ze mną, tak w kółeczko, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo
Po jedzeniu, kręć się żwawo, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo
Po jedzeniu kręć się za żwawo, ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.
2. Zdrowe zęby mamy, bo o nie dbamy
Wypowiadamy razem z dziećmi tekst cicho i głośno. Masujemy językiem górne i dolne ząbki, kłapiemy zębami, pokazujmy ząbki w szerokim uśmiechu.
3. Zdrowy i chory ząbek – zabawa dydaktyczna
Pokazujemy dzieciom obrazki zdrowego ząbka ( uśmiechniętego) i chorego (smutnego), jak również pokarmy zdrowe i niezdrowe dla naszych zębów, następnie zadaniem dzieci jest by spróbowały odpowiednio przyporządkować odpowiedni pokarm do ząbka (można np. powycinać produkty pokarmowe z gazetek sklepowych)
4. Harmonogram mycia ząbków
Można wprowadzić tygodniowy grafik mycia ząbków. Odcinamy górną część, wycinamy „odznaki” i po każdym umyciu ząbków przyklejamy odznakę w odpowiednie miejsce.
Dziś przypada Światowy Dzień Zdrowia, dlatego postanowiliśmy przygotować dla Was parę zagadnień o myciu ząbków. Jak bardzo ważne jest odpowiednie dbanie o zęby wie chyba każdy, kto choć raz narzekał na bolący ząb i musiał przez to odwiedzić dentystę.
1.Do uatrakcyjnienia mycia zębów dzieciom przyda się ich mycie przy klasyku Fasolek - Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda (dzieci doskonale znają tą piosenkę ze żłobka)
Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty,
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ooo
Zatańcz ze mną, tak w kółeczko, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo
Po jedzeniu, kręć się żwawo, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo
Po jedzeniu kręć się za żwawo, ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.
2. Zdrowe zęby mamy, bo o nie dbamy
Wypowiadamy razem z dziećmi tekst cicho i głośno. Masujemy językiem górne i dolne ząbki, kłapiemy zębami, pokazujmy ząbki w szerokim uśmiechu.
3. Zdrowy i chory ząbek – zabawa dydaktyczna
Pokazujemy dzieciom obrazki zdrowego ząbka ( uśmiechniętego) i chorego (smutnego), jak również pokarmy zdrowe i niezdrowe dla naszych zębów, następnie zadaniem dzieci jest by spróbowały odpowiednio przyporządkować odpowiedni pokarm do ząbka (można np. powycinać produkty pokarmowe z gazetek sklepowych)
4. Harmonogram mycia ząbków
Można wprowadzić tygodniowy grafik mycia ząbków. Odcinamy górną część, wycinamy „odznaki” i po każdym umyciu ząbków przyklejamy odznakę w odpowiednie miejsce.
Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Bernadeta Sznura (2020-03-20 09:59:07)
Informację zmodyfikował(a): Bernadeta Sznura (2021-09-02 12:30:36)
Liczba odwiedzin: 37225
Informację wprowadził(a): Bernadeta Sznura (2020-03-20 09:59:07)
Informację zmodyfikował(a): Bernadeta Sznura (2021-09-02 12:30:36)
Liczba odwiedzin: 37225